Sie sind hier: About Us / Highlights
22.9.2017 : 22:48 : +0200

New Sudan HSBA Project Coordinator Jonah Leff

The Small Arms Survey is pleased to formally introduce Jonah Leff as Project Coordinator for the Sudan Human Security Baseline Assessment (HSBA) project . He assumed his new duties on 1 April. Jonah is already well acquainted with the project, having authored and contributed to several HSBA publications over the years, as well as being responsible for the monthly 'Sudan Arms and Ammunition Tracing Desk' reports launched in October 2011 as part of the HSBA Facts and Figures web pages.

Jonah worked at the Survey's Geneva office from 2007–2009. Since then he has served as a member of the UN panel of experts on Sudan (2009-2010) and the UN Monitoring Group on Somalia and Eritrea (2010-2011), investigating violations of UN arms embargoes in those three countries. He has also worked as a Technical Advisor for the Carter Center's South Sudan Guinea Worm Eradication Program, based in rural Eastern Equatoria state.

The Survey wishes to take this opportunity to publicly thank Claire Mc Evoy for her service and dedication. The project thrived during her many years as HSBA Project Manager. We are pleased that Claire has agreed to stay on as a consultant to the Survey, and we look forward to continuing to work with her.

 


For questions, comments on content, or feedback, contact:

Jonah Leff
Sudan HSBA Project Coordinator
Small Arms Survey
jonah.leff
@smallarmssurvey.org


Visit the HSBA website: www.smallarmssurveysudan.org
Follow the HSBA on Twitter (@Sudan HSBA) and Facebook (Sudan HSBA – Small Arms Survey)


 

جونا ليف، المنسق الجديد لمشروع التقييم الأساسي للأمن البشري في السودان

يسر مسح الأسلحة الصغيرة التعريف رسمياً عن جونا ليف بصفته منسق مشروع التقييم الأساسي للأمن البشري في السودان. وهو قد تولى منصبه الجديد في 1 أبريل/نيسان. جونا على بينة جيدة من المشروع، إذ سبق وألّف وساهم في العديد من منشورات التقييم الأساسي للأمن البشري في السودان على مر السنوات، فضلاً عن كونه المسؤول عن التقارير الشهرية لـ"مكتب رصد الأسلحة والذخائر في السودان" التي تم إطلاقها في أكتوبر/تشرين الأول 2011 كجزء من صفحات "الحقائق والأرقام" الإلكترونية التي ينشرها مشروع التقييم الأساسي للأمن البشري على شبكة الإنترنت.

لقد عمل جونا في مكتب مسح الأسلحة الصغيرة في جنيف خلال الفترة 2007-2009. كما شغل منذ ذلك الحين منصب عضو في فريق خبراء الأمم المتحدة المعني بالسودان (2009-2010) وفريق الأمم المتحدة لرصد الوضع في الصومال وإريتريا (2010-2011)، عاملاً في التحقيقات المتعلقة بانتهاكات الحظر المفروض من قبل الأمم المتحدة على الأسلحة في تلك البلدان الثلاثة. عمل جونا أيضاً مستشاراً فنياً لدى برنامج مركز كارتر للقضاء على دودة غينيا المنتشرة في جنوب السودان، والكائن مقره في ولاية شرق الاستوائية الريفية.

يود مشروع مسح الأسلحة الصغيرة أيضاً اغتنام هذه الفرصة لشكر كلير ماك إيفوي علانية على خدماتها وتفانيها في العمل. فقد ازدهر هذا المشروع خلال سنوات عملها العديدة كمديرة لمشروع التقييم الأساسي للأمن البشري. ونحن مسرورون أن كلير قد وافقت على البقاء في منصب مستشارة لمسح الأسلحة الصغيرة، متطلعين بفرح إلى مواصلة العمل معها.

 


لمزيد من المعلومات أو لإرسال الملاحظات، يُرجى الاتصال بجونا ليف، منسق مشروع التقييم الأساسي للأمن البشري في السودان، على عنوان البريد الإلكتروني
jonah.leff
@smallarmssurvey.org
.


Back to the highlights page

 
Share this content
Share this content: